Get Adobe Flash player

KALENDARZ IMPREZ

listopad 2017
P W Ś C Pt S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Sauna

Sauna sucha fińska


Zapraszamy Państwa do korzystania z sauny suchej fińskiej, która znajduje się w Hali Słonecznej przy ul. Powstańców Warszawy 8i. Sauna może jednorazowo pomieścić do 6 osób i jest czynna od poniedziałku do niedzieli w godzinach funkcjonowania hali. Działanie sauny jest zarówno relaksacyjne jak i zdrowotne.


Rezerwacje i kontakt:
Recepcja Hali Słonecznej
ul. Powstańców Warszawy 8i, 57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. 74 816 06 71

 

sauna1  sauna2  sauna3  sauna4


Fazy zażywania kąpieli w saunie:


Faza nagrzewania:
W tej fazie  wzrasta temperatura ciała (skóry o 10st. C, wnętrza o 1st. C) , ponadto  następuje zwiększenie szybkości metabolizmu w tkance skórnej, czego efektem jest  intensywne pocenie się. Prócz tego, w fazie nagrzewania ciśnienie krwi ulega normalizacji, a także następuje odprężenie zarówno umysłu jak i ciała. Pamiętajmy, aby do Sauny wchodzić po uprzedniej kąpieli higienicznej.  Ważne by w czasie korzystania z Sauny suchej wybrać odpowiednie miejsce, w zależności od reakcji naszego organizmu na wysoką temperaturę. Dlatego istotne jest aby wiedzieć , że przy podłodze temperatura  wynosi 40-60°C,podczas gdy  pod sufitem już 100-120°C,  a więc  im wyżej tym cieplej. W czasie pobytu w saunie suchej, można stosować masaż pękami ziół lub witkami brzozowymi, gąbką lub szczotką. Ostatnie 2-3 minuty przed wyjściem należy przyjąć pozycję siedzącą, aby uniknąć nagłej zmiany ciśnienia.

 

Faza ochładzania:
Jest to kolejna faza występująca podczas kąpieli saunowej. Cechą charakterystyczną jest normalizacja temperatury ciała i uspokojenie akcji serca. Co istotne w tej fazie następuje uczucie komfortu i odświeżenia. Powinniśmy  pamiętać, że im wyższa temperatura w saunie, tym pobyt krótszy, a ochładzanie musi być  dłuższe. Można je przeprowadzić pod natryskiem, wyjść na taras lub, jeśli istnieje taka możliwość, natrzeć się śniegiem. Wszystko zależy oczywiście  od usytuowania sauny. Schładzanie organizmu  powinno trwać kilkanaście minut i dobrze jeśli odbywa się zawsze od dołu.

Najlepiej jeśli cykl ten powtórzymy przynajmniej 2 razy,  jednak najważniejsze jest , aby nie robić niczego na siłę, ponieważ  przesadne przedłużanie pobytu w pomieszczeniu sauny i nadmierne schładzanie może spowodować większe pocenie się, bóle głowy, a nawet  zaburzenia  krążenia krwi. Po zabiegu należy bezwzględnie wypocząć oraz uzupełnić poziom  płynów w organizmie. Pozwoli to uzupełnić utracone, w czasie pobytu w saunie lub łaźni, mikroelementy.

 

Wskazania:

  • niska odporność organizmu
  • choroby reumatyczne
  • przy zaburzeniach przemiany materii
  • pielęgnacja ciała
  • odprężenie, relaks, odpoczynek
  • zwiększenie wydolności organizmu
  • przewlekłe schorzenia kościowe
  • choroby zwyrodnieniowe
  • łagodne nadciśnienie tętnicze
  • stany pourazowe narządu ruchu
  • niektóre choroby skóry np. trądzik

 

Przeciwwskazania:

  • nadciśnienie tętnicze
  • ostre i przewlekłe choroby zakaźne
  • nosicielstwo chorób zakaźnych np. salmonella
  • ostre stany gorączkowe
  • przeziębienie
  • skłonność do krwawień
  • niektóre choroby skóry
  • ciąża
  • choroby wieńcowe i układu krążenia
  • stany psychotyczne, padaczka
  • alkoholizm, narkomania

 

7746939
IP: 54.161.3.96
Dziś jest 2017-11-17

Odwiedza nas 420 gości oraz 0 użytkowników.